Leppoisa irtautuminen

Täällä on ollut melkoisen kylmä viime viikkoina. Lämpötila on tippunut jopa -30 asteen hujakoille. Pääkaupunkiseudulla pakkasta on ollut onneksi vain noin 20 astetta. Tällaisen sään kestäminen voi olla aika rankkaa, ja varsinkin lumisateella tuntuu, että talvi ei lopu ikinä. Koko ajan jatkuva kylmyys on myös ihan oikeasti ärsyttävää. Vasta tänä talvena päätin ottaa ohjat käsiini ja lakata palelemasta kotonani. Aiemmin yritin lisätä mattoja, lämpöpattereita, pidin useita pareja villasukkia ja niin edelleen, mutta mikään ei auttanut. Kotini oli silti kylmä.

Tänä talvena, kiitos ystäväni, minä ”löysin” tulisijat. Hänen perheensä oli asennuttanut takan edellisenä keväänä ja he olivat todella tyytyväisiä päätökseensä. Vierailtuani heidän kodissaan tajusin, että minunkin pitää hankkia oma takka.  Tyylitajultani olen melko yksinkertainen, mutta jostain syystä olen koukussa valkoisiin huonekaluihin, joten myös takan piti olla valkoinen. Ystäväni suosittelivat minulle kotimaista valmistajaa nimeltä Uunisepät, joka on suunnitellut, toteuttanut ja asentanut takkoja jo vuosikymmenten ajan. Mutta minua ilahdutti eniten se, että heidän mallistostaan löytyi monen mallisia ja värisiä takkoja.  Uuniseppien nettisivuilta löysin muutaman mallin, jotka sopivat tarpeeseeni ja näyttivät hyvältä, joten tartuin puhelimeen ja soitin Uunisepille. Palvelu oli asiantuntevaa; he kuuntelivat minua, neuvoivat minua, ja varmistivat että kaikki sujui täysin ongelmitta ja stressittä. Jo seuraavalla viikolla Uuniseppien asiantuntija tuli käymään kotonani, otti mittoja ja keskustelimme aikataulusta ja muista yksityiskohdista.


Nyt minulla on ollut takka kuukauden verran ja voin sanoa, että se on todellakin ollut paras päätös minkä olen tehnyt vähään aikaan. Olen elellyt mukavasti, eikä kylmyys ole vaivannut. Eniten olen kiitollinen Uunisepille siitä, että prosessi oli minulle niin sujuva ja helppo.